Detartrajul, o manevră simplă, care poate salva dinții

Detartrajul reprezintă intervenția stomatologică prin care tartrul și implicit placa bacteriană supra și subgingivală se îndepărtează de pe suprafețele dentare naturale sau artificiale (coroane, punți dentare, implant, etc.). Are ca scop realizarea unor suprafețe dentare perfect curate, netede, lucioase la nivelul cărora acumularea de placă și apoi de tartru dentar vor fi întârziate. În lipsa acestei intervenții, prin acțiunea factorului determinant (placa bacteriană), dar și a factorilor favorizanți (fumatul, anumite medicamente, obiceiuri vicioase ca roaderea unghiilor, carii dentare, ocluzie incorectă, absența unor dinți, etc.), poate apărea forma de afectare inițială a parodonțiului, care…citeşte în continuare →
Corticotomia

Un cuvânt ușor pompos, misterios – „cortico” se referă la partea dură, exterioară a oaselor maxilare, iar „tomie” înseamnă „a tăia” – care descrie o manevră chirurgicală ajutătoare a tratamentului ortodontic. Cu alte cuvinte, osul care acoperă rădăcinile dinților este „prelucrat”, devine mai ușor de străbătut de către dinți, iar alinierea dentară se realizează mult mai repede. Procesele biologice complexe care au loc la acel nivel sunt benefice pentru evoluția tratamentului. Este stimulată producerea de țesut osos nou care acoperă rădăcinile dinților aliniați ortodontic, fixându-i in noua poziție, corectată. Uneori, când grosimea osului…citeşte în continuare →
Bruxismul

Bruxismul este o parafuncție, adică o funcție a sistemului masticator, desfășurată la o intensitate crescută (para). Altfel spus, încleștarea și frecarea dinților. Efectele pot fi: Uzură dentară (pierderea de smalț și uneori dentină, cu scurtarea de până la 4-5 mm din lungimea dinților), abfracții (pierderea de țesut dur dentar la nivelul limitei smalțului cu gingia).Ambele pot avea ca și consecință apariția sensibilității dentare deoarece excitanții (rece, cald, dulce) au de traversat un țesut dentar de grosime mai mică. Contracturi ale musculaturii masticatorii, avand drept condecințe dureri ale mușchilor masticatori, dureri ale articulației temporo-mandibulare,…citeşte în continuare →
Fațetele dentare

Fațetele dentare pot fi o soluție care să vă ajute sa obțineti zâmbetul la care visați. Ele reprezintă principala opțiune de tratament în cazul pacienților cu dinți „ciobiți”, cu spații interdentare sau cu forma inestetică a dinților. Ce sunt de fapt fațetele dentare? Acestea sunt niște lucrări protetice subțiri și dure, realizate în laboratorul de tehnică dentară și aplicate pe suprafața dinților frontali (vizibili) de către medicul stomatolog, ele aderând la suprafața acestora prin intermediul unui ciment special. În ce cazuri sunt indicate fațetele dentare? Ele pot corecta o serie de probleme dentare…citeşte în continuare →
Un dinte spart nu este pierdut definitiv

Fracturile dentare sunt o categorie de traumatisme ale cavitatii orale. Majoritatea acestora se produc la dintii maxilari superiori, factorul determinant fiind reprezentat de aplicarea asupra unui dinte sau asupra mai multor dinti a unei forte suficient de puternice incat sa produca fisurarea sau chiar fracturarea lor. Linia de fractura poate afecta dintele doar superficial (smaltul) sau profund (smalt, dentina, uneori chiar si pulpa dentara-nervul). De asemenea, fractura se poate localiza numai la nivelul coroanei dentare (caz in care, de cele mai multe ori, dintele se poate reconstitui) sau atat la nivelul coroanei, cat…citeşte în continuare →
Respirația și cum poate afecta dezvoltarea maxilarelor

A venit toamna, „zâna melopeelor, spaima florilor și doamna…” afecțiunilor respiratorii. Reîntoarcerea în colectivitate a copiilor declanșează adesea o avalanșă de strănut, tuse, nas înfundat sau care curge fără oprire, sforăit în timpul somnului și menținerea gurii deschise, respirație neplacut mirositoare. Toate aceste neplăceri sunt provocate de virusuri, bacterii, substanțe alergene, iar medicii specialiști ORL sau alergolologie le pot trata. Însă toate aceste afecțiuni sunt amplificate și la rândul lor favorizează COMPRESIA DE MAXILAR și/sau RETROGNAȚIA MANDIBULARĂ. Ce este COMPRESIA DE MAXILAR? Copilul care nu poate respira pe nas respiră, inevitabil, cu gura…citeşte în continuare →
Leziuni dentare incipiente tratate fără prepararea dintelui

În urma ingerării repetate de alimente acide, a periajului ineficient sau traumatic, în cazul unei ocluzii dezechilibrate, putem observa destul de frecvent pe suprafaţa dinţilor zone mai mici sau mai mari în care smalţul nu mai are aspect neted şi lucios, ci devine alb mat sau maroniu, apar fisuri sau chiar mici cavităţi. Aceste zone pot fi asimptomatice sau sensibile, în special la rece sau la atingere. Deşi au mai multe cauze, li se adresează un singur tratament: o tehnica inovatoare, care „repară” prin umplerea defectelor cu o raşină lichidă, ce penetrează structura…citeşte în continuare →
Pierderea unui dinte – ce implicatii are, ce tratament putem face?

Din motive variate, puteti ajunge uneori in situatia de a afla de la medicul dentist ca un dinte al dvs nu mai poate fi recuperat prin tratament si trebuie sa fie indepartat. In special la varste tinere, se poate ajunge aici fara macar ca dintele respectiv sa provoace prea multe neplaceri anterior - nu doare sau doare putin - fiind prezenta insa o carie voluminoasa. Decizia de extractie se ia cand alte metode de tratament nu au avut succes sau cand tratamentul a fost inceput mult prea tarziu si distructia dintelui este deja…citeşte în continuare →
Molarul de minte – „înțelepciune” sau chin?

Măselele de minte sunt ultimii dinți care apar în gură în perioada adolescenței târzii sau la „vârsta înțelepciunii”, de unde le vine și numele. Doar câțiva dintre noi au norocul de a nu experimenta neplăcerile cauzate de erupția acestor dinți. De foarte multe ori aceștia nu au loc să apară la nivelul maxilarului, rămânând în os sau sub gingie, parțial sau complet îngropați (incluși). De ce trebuie îndepărtați molarii de minte îngropați? Gingia din dreptul unui molar inclus foarte frecvent se inflamează și chiar se infectează. Acest lucru poate cauza dureri severe, umflare,…citeşte în continuare →
Dinții „strâmbi” – farmec personal sau dezavantaj

Se spune că „dinții încălecați au farmecul lor”... până la un punct. Dau, într-adevar, posesorilor, un aspect natural. La persoanele purtătoare de proteze totale se montează uneori dinții ușor rotați, cu imperfecțiuni, tocmai pentru a da iluzia de naturalețe. Dinții „strâmbi”, însă, sunt mult mai retentivi decât cei aliniați, au de multe ori puncte de contact foarte strânse care se curăță mult mai greu de resturile alimentare și de placa bacteriană. Acești dinți sunt predispuși la carii, la depunerea de tartru, urmată de inflamații ale gingiilor, la exercitarea unor forțe excesive asupra lor…citeşte în continuare →